EPTE therapie2018-10-24T15:56:58+00:00

EPTE therapie

Voor wie is EPTE bedoeld?

Heb je chronische peesklachten? Last van je achillespees, tenniselleboog, hielspoor, kniepees, schouderpezen of je liesblessure? Dan is EPTE® misschien de oplossing voor je.

EPTE staat voor Echogeleide Percutane Therapeutische Elektrolyse. Het is de meest innovatieve en veilige manier om van je chronische peesproblemen af te komen, ook al is die pees al jaren pijnlijk of zelfs beschadigd. Deze behandeling wordt veelal toegepast bij topsporters, recreatieve sporters en bij overbelastingsletsels. De behandeling gebeurt alleen maar door gecertificeerde en goed opgeleide EPTE® therapeuten.

Behandeling

De CE gecertificeerde EPTE® apparatuur is als enige wereldwijd veilig verklaard voor gebruik in pezen én spieren. Er wordt op het behandelgebied contactgel aangebracht. Met behulp van echografie kan de therapeut nauwkeurig zien wat de juiste locatie is om het dunne naaldje in te brengen. Jij kunt meekijken naar het echobeeld. De huid wordt eerst gedesinfecteerd voordat er geprikt wordt. Het uiterst dunne (0,3mm) naaldje wordt onder echoregistratie precies op de aangedane plaats in de pijnlijke pees gebracht en dan wordt er kortdurend (minder dan 2 minuten) een hele lichte stroom toegepast. Hierdoor gaat de pees weer nieuwe bindweefsel vezels aanmaken.

Deze micro-amperage stroom kan soms wel wat oncomfortabel aanvoelen maar is zelden pijnlijk te noemen. Doordat de stroomvorm in combinatie met de tijd van EPTE® zo geoptimaliseerd is, is er vrijwel geen gevoeligheid en toch optimaal herstellend effect. De EPTE® behandeling wordt altijd gecombineerd met een trainingsprogramma om jouw spieren en pezen weer sterker, gezonder en beter belastbaar te maken. De pees moet eerst minimaal 24 uur na de behandeling herstellen. Vaak wordt er ook gekozen voor een beschermende tape de eerste dagen na de behandeling. Ook deze stimuleert het herstel én zorg voor bescherming. Meestal zijn er 4 tot 6 behandelingen met EPTE® nodig.

Je EPTE® therapeut kan je er alles over vertellen en ook, na een intake en echografisch onderzoek, vertellen of EPTE® ook iets voor jou is.

FysioConcept is EPTE® gecertificeerd, zie http://www.electrolisisterapeutica.com/en/epte-official-centers/

Kijk voor de tarieven van de EPTE behandeling hier.

Direct contact met een van onze medewerkers?

Neem dan contact met ons op via ons contactformulier

naar contact

OPENINGSTIJDEN